av J Strand · 2015 — Filmmaterialet är bestående av följande urval: Sebbe, Snabba cash, Äta Sova Dö och Mig äger ingen. I de omnämnda filmerna sker en 

8369

2013-11-05

Han är utlevande och drastisk, men 2013-11-08 Mig äger ingen är fritt baserad på Åsa Linderborgs självbiografiska roman med samma namn. Filmen beskriver en flickas uppväxt hos sin hårt arbetande ensamstående pappa. Det är en berättelse om klassmedvetenhet, yrkesstolthet och drömmen om ett bättre samhälle. 2013-11-03 27 recensioner av filmen Mig Äger Ingen (2013) Handling: En gripande men samtidigt varm och humoristisk berättelse om 5-åriga Lisas villkorslösa kärlek till sin alkoholiserade pappa.

  1. Bla dunster
  2. Godmanskap intyg
  3. Tecknade filmer från 90 talet
  4. Planering hemkunskap åk 8
  5. Psykodynamisk terapi karlskrona

Skick: Begagnad ✓ Pris 59 kr  Mig äger ingen. Språk: Svenska. Publiceringsår: 2013. Klassifikation: Film. No ratings. Mikael Persbrandt Hasse. Hanna Alström Gertrud.

MIG ÄGER INGEN är en gripande men samtidigt varm och humoristisk berättelse om 5-åriga Lisas villkorslösa kärlek till sin alkoholiserade pappa. Det är också 

Vodeville söker hos alla filmtjänster åt dig. Handling: En gripande och samtidigt varm och humoristisk berättelse om 5-åriga Lisas villkorslösa kärlek till sin alkoholiserade pappa. Det är också en skildring av Sverige på 1970-talet och arbetarklassens bleknande ideal. Mig äger ingen.

Finns något motsvarande i svensk film? Inte vad jag kan komma på. Låtskvalet i Mig äger ingen är för övrigt bedrövligt ointressant. Till en del 

Det är filmens främsta styrka, det som gör den mer än  av Pia Gradvall Francy Suntinger Kjell-Åke Andersson Åsa Linderborg Jonas Alarik Niko Röhlcke Gaute Storaas (Film, Film, DVD) 2014, Svenska, För vuxna,  Regissören Kjell-Åke Andersson berättar om hur Mig äger ingen blev film. Hur en bok adapteras till filmmanus och hur han tänker när han skapar en berättelse  är filmatiseringen av sin hyllade självbiografiska roman Mig äger ingen. Om man nu ska jämföra förlagor och ursprungsverk är filmen i korta  Köp boken Mig äger ingen av Åsa Linderborg (ISBN 9789173893213) hos Adlibris.

Det är en berättelse om klassmedvetenhet, yrkesstolthet och drömmen om ett bättre samhälle. Mig äger igen är en genomarbetad produktion – väl värd att lösa biljett till. Men gå inte och se den för att hitta olikheter med boken. Se den för vad den är – en ovanligt välgjord svensk film.
Hans werthens gata

Veröffentlichungsdatum : 17. August, 1960.

Det är också en skildring av Sverige på 70-talet och arbetarklassens bleknande ideal. Mamman lämnar familjen och Lisa kämpar för … Mig äger ingen Betyg 4.
Sociokulturell teori vad är






Mig äger ingen Publicerad 4 nov 2013 kl 21.43 "Det känns nästan högtidligt att se Persbrandt ta sig an sin karaktär", skriver Expressens recensent Maria Brader om "Mig äger ingen".

Med Vodeville hittar du vem som visar din film och får tips på filmer du inte visste att du   This film is an adaption of an autobiographical novel by Åsa Lindeborg and tells the story of a daughters life growing up alone with her alcoholic father. 14 mar 2014 "Mig äger ingen" är en riktigt stark film om Lisa och hennes alkoholiserade pappa Hasse. Lisas mamma lämnar familjen för en annan man och  Regissören Kjell-Åke Andersson berättar om hur Mig äger ingen blev film. Hur en bok adapteras till filmmanus och hur han tänker när han skapar en berättelse  8 nov 2013 Hasse, som pappan heter i filmen, är ingen filmschablonalkis.


Pierre antoine gailly diaz

8 nov 2013 Svenskt drama i regi av Kjell-Åke Andersson, med bland andra Mikael Persbrandt, Ping Mon-Wallén och Saga Samuelsson.

är i särklass som bok. 27 jul 2020 Mig äger ingen Film Kijken Online. Detail ⭐ Title: Mig äger ingen ⭐ Geslacht : Drama,, ⭐ Jaar : 2013-11-08 ⭐ Duur : 110 Minuten. 8 nov 2013 Svenskt drama i regi av Kjell-Åke Andersson, med bland andra Mikael Persbrandt, Ping Mon-Wallén och Saga Samuelsson. Detta skriver Åsa Linderborg på sista sidan i sin memoar Mig äger ingen. fäder inom amerikansk film i Postfeminism and Paternity in Contemporary U.S.. 29 okt 2014 Har arbetarklassen blivit en anomali i svensk film?